torstai 2. kesäkuuta 2011

The kids from yesterday.

Turn my headphones up real loud
I don't think I need them now
Cause you stop the noise

Koko päivän sama levy. Eilisillasta lähtien. Sängyssäki vielä lauloin.. Normipäivä tosiaan, laulun kannalta. Että jos tänä aamuna näki bussissa peräpenkillä tai keskiovien vieressä istumassa oranssihiuksisen likan ja kuuli sen mutisevan hiljaa nii morjensta vaan. Sama et jos keskustassa tai tuolla kuusessa kadulla käveli itsekseen lauleleva valkokauluspaitanen rillipää nii eipä sitä kauheen kaukaa tarvii hakea. Vaikea olla hiljaa sillon ku laulattaa.

Jei. Oli kiva päivä silleen. Sain ite valita minkä ryhmän otan hoidettavakseni ja pakko sanoa et vähän jännittää. Neljän hengen porukka, kaks tyttöö ja kaks poikaa. Ei paha kokoonpano mut sit tosiaan semmonen et ainakin toinen niistä pojista voi olla vähän vaativampi, uskon kyllä et leirin myötä se sit siitä vähän rauhottuu ja varmasti tulee oleen kivaakin sen kanssa. Ja loppujen lopuks tää taitaa olla melkeenpä helpoin kaikista ryhmistä, Lassin ja Eeron ryhmät vaikuttaa olevan ne vaativimmat. Mutta jos en nyt enempää mieti sitä asiaa, pitää lähteä avoimena ja rentona sinne niin, ei ne mua syö. Ainakaan toivon mukaan.

Hartaus pitäs tässä tehdä. Sit pitää vähän pohjustella jumista, ryhmän kaa mä sen sit pidän mut haluun olla siinä se joka osaa hommat ja mun pitääkin olla se, ohjaan pikkusiani siinä vaiheessa. Raamikseen pitää tutustua, tää on kyl aika helppo. Muutama kohta Raamatusta ja vähän keskustelua, sit tehdään semmonen iskulause jolla Raamattua vois mainostaa nuorille. Itelläni ei oo mitään ideaa, toivon et ne keksis sit jotain siinä, ja niiden se täytyy keksiäkin. Ja sit täytyy tehä vähän lappuja Tarun oppitunnille ja yhteen leikkiin, siitä tulee sit hauskaa. Ulkoläksyt voisin iteki vähän kerrata, oon unohtanu jotaki, mut tää on kyl ihan helppo ku Kultainen sääntö ja Rakkauden kaksoiskäsky ei oo mukana. En saa opettaa Vivven räppiä 8< Se teki siihen mahtavan räpin et opittiin se paremmin, edelleenki hoilaan sitä. "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi..." Se oli hieno räppi. Ja lopuks täytyy ottaa kopioita lapuista, lupasin äitille päiväohjelman et se tietää millon soittaa, ja ehkä se ois muilleki ihan hyödyllinen.

Mua vähän muuten ärsyttää tää päiväohjelma. Kyl mä tiedän et ei sinne kaikkea saada mahdutettua mut kun tätä kattoo tälleen niin tuntuu et ei oo ollenkaan aikaa olla niiden leiriläisten kanssa kunnolla ja sit meiän iltaohjelmista on viety ihan järjettömästi aikaa. Joinain iltoina ei näemmä saada vetää mitään ja sit ku saadaan aikaa on alle tunti. Ja sit me ei oikeestaan saada valittaa asiasta, että joo.

Äm. Pitäs käydä ostaan jotain uimakamppeita, mulla ei oo meinaa mitään mitä laittaa uidessa päälle. Naku-uinnillehan tässä oon sit lähössäkin joo varmasti, laiturin alle meen piiloon. Äiti vaan heitti et ei oo rahaa. Kivakiva, silleen mietin vaan et mikä täs on niin erityisesti syynä. Okei, mulle ostettiin aurinkolasit vahvuuksilla, reilusti yli satasen. Sit kävin siellä pääsykokeissa ja Jäkessä ja Särkässäkin tuli käytyä ja näi.. En silti tajua. Ei mun menot oo voinu kaikkia rahoja syödä. Mut toi sit sinetöi sen et en saa avata suutani tänään, äiti hirttäs mut. Varmaan pitää lakata käymästä kaupungissa kesän ajaks, muutan metsään. Oikeesti, ongelmallista. Ku ois vaan ollu jotain työtä, se ois auttanu. Ens kesänä meen yhelle riparille ja sit oon muutaman viikon töissä, pakko tehä silleen. Sit täytyy keksiä muitaki tulolähteitä, jos mä pääsen sinne Jäkeen opiskeleen nii matkat ja ruuat.. Ei helvetti. Taidan alkaa kaveeraan naapurin minikersojen kanssa, ne on ihan pieniä, koitan ujuttautua lapsenlikaks sinne, sit annan vaikka naapurin mummon lapsenlapselle opetusta kesällä, voin mennä Hilman kummille hommiin ku se kyseli mua sillon alkutalvesta maalariks ja tämmöstä. Jotaki on pakko tehä, ei tää muuten toimi. Jossain vaiheessa noi kumminki ehottaa opintolainaa mut mä en oikeesti halua sitä, pitää keksiä jotain. Jätän sen hautuun.

Taidan täs sit alkaa hommiin. En haluu alkaa tehä näitä juttuja leirillä, se on pois pikkusille tarkotetusta ajasta ja sit oon ärtyny. Varottelin tänään muita isosia siitä et saatan sit saada näitä kohtauksiani ja sit nauran ja itken vähän pidemmän aikaa. Tarun kaa puhuttiin itkemisestäki hetken aikaa, että mulla on tässä aikalailla itkuntäyteinen viikko tulossa. Kivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti