torstai 9. joulukuuta 2010

But if I don't want to ?

Mä tuun hulluks. Mulla on tän vuoden loppurutistus menossa ja mä lipsun. Mä istun tässä koneen ääressä kemiankirja sylissä, luin koealueen kerran ja pää on tyhjä. Mä en pysty tähän, en ihan oikeesti pysty. Mä en oo ehtinyt nollaamaan aivojani yhteiskuntaopista ja mun ajatukset on kaikkialla muulla, mä en voi keskittyä. Ja kone tarkistaa itseään läpikotasesti eli suomeks sanottuna pitää järjetöntä mekkalaa ja muualla talossa on sitten huutoa, kiljumista, juoksemista, ravaamista ja musiikkia sen verran, että tää on ainoa paikka lukea. Tietty voisin lukittautua vessaan, mutta no, mä en viitti tähän aikaan päivästä saada kuuden ihmisen vihoja niskoilleni enkä mä viitti mennä sinne valkoisten kaakeleiden keskelle pelkäämään jokaista heijastusta ja varjoa.

Että pelkäänkö mä ? Kuulkaa, ette ees voi ymmärtää miten paljon. Mä pelkään omaa varjoanikin. Mä oon ollut monta viikkoa hermoromahduksen partaalla näitten pelkojeni kanssa. Mä pelkään yksinkertaisesti kaikkea. Pimeetä, hiljaisuutta, hengittämistä, silmien sulkemista ja avaamista, yksin olemista, käytäviä, portaita, ikkunoita, ovia, heijastavia pintoja... Ihan mitä vaan. Sisko katto Scary Movie nelosta tossa aulassa, mä onneton satuin olemaan siinä vieressä ekat kymmenen minuuttia. Saw ei nyt sinänsä ollut vielä ihan kauheeta, mutta se Kaunakohtaus... Emma lakkas välittömästi kattomasta sitä leffaa, jos on olemassa joku kauhuleffa mitä se likka ei kato nii se on Kauna. Ihan sama ku mun serkulla, Kaunaa se ei kato mistään hinnasta, vaikka sen pieni yksiö on täynnä kauhuleffoja.

Mun pitäis nyt vaan mennä lukemaan. Mutta kun en halua enkä pysty, en voi keskittyä. Kolme koetta jäljellä, joululahjat kesken, kirjoja luettavana, tekstejä tekemättä, sitten on kaikkia muita. Huomenna kaupungille Janitan kaa, lauantaina sama homma Annan ja Saran kaa, sunnuntaina Kauneimmat joululaulut jos jaksan paikalle raahautua. Maanantaina armoton matikkailtapäivä, tiistaina espanjaa. Keskiviikkona mulla ei ole yksinkertaisesti mitään. Mä tulen kotiin, suljen silmät ja yritän rauhoittaa mieleni. Toivottavasti se onnistuu jotenkin. Ja sitten seuraavan viikon lauantaina osallistun sellaiseen tempaukseen kuin Operaatio Jouluvuori, mennään porukalla laulamaan joululauluja sellaisten ihmisten luokse jotka ei pääse meidän luokse kirkkoihin tai muihin sellaisiin. Uskon et siitä tulee mahtavaa, Janitan kanssa sinnekin oon menossa.

Tuota. Kuvapostausta on sitten tulossa, toin eilen kuvistyöt akatemiasta kotiin ja kyllä mun on myönnettävä että oon mä vähän ylpee. Siinä joukossa on kaks työtä joista mä oikeesti pidän ja paljon, ainakin sen pienemmän vois laittaa esillekin jonnekin ihan kehyksiin, en ehkä kehtaa pyytää iskää hankkimaan kehyksiä sille isommalle ku se on aika iso työ, ei se nyt sentään oo mun sormenpäistä toisiin sormenpäihin kun kädet levitän sivuille mutta aika lähelle jo päästään. Se on isompi ku Pistoksen synty, senkin voisin muuten kuvata, voi vähän sitten verrata ja kattoa oonko mä kehittynyt ollenkaan.

Äh, mä haluun kattoon Picassoa ! Haluun taas nähdä sen töitä, ne oli aivan upeita. Samaten mä haluan nähdä Gigerin töitä. Sen näyttely oli Tampereella ja mä en mennyt sinne, mua edelleen sapettaa tää asia. Sara Hildénin tarjontahan on ihan hyvää, mutta mä haluaisin sinne jotakin oikeesti maailmanluokan taidetta, just Gigeriä tai Picassoa. Gigeriä saan ihan varmasti oottaa vuosia, lähen jonneki muualle sitä kattomaan sitten, Picasson kanssa sama homma. Ei muuta ku Ranskaan ja Louvreen, se olis ihan tosissaan mun unelmien täyttymys. Ja sit mä haluan Ateneumiin, sen tarjonta ei nyt vaan tunnu kiinnostavalta, liian tavallista. Mä haluan jotakin outoa ja hämmentävää, silmäniloa. Kiasmakaan ei nyt taida olla hyvä...

MUT HEI. Turun taidemuseossa tollanen. Vaikuttaa kiinnostavalta, siinä ois syytä lähteä vähän matkalle.

http://www.turuntaidemuseo.fi/index.php?cat=126&lang=fi&mstr=2

Mutta mä mietin tätä asiaa vaikka sunnuntaina lisää, nyt meen jatkamaan sitä lukuyritystä ja suihkuun ja kaikkea. Että sillä viisiin, se om moro.


Leikin siinä vähän kameralla, Roosan laseilla ja peilillä, kaiken päälle kun vielä kuvanmuokkausta niin sehän loistavaa. ._. Samaan syssyyn muutes vielä tää, mä oikeesti tykkään tästä, värimaailma on ihana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti