maanantai 28. helmikuuta 2011

I Don't Wanna Wait.


Joo. Mä oon pahasti tylsistynyt. Eilen otin itteäni niskasta kiinni ja siivosin huoneen. Oikeesti siivosin, mä tuuletin maton ja pyyhin ja lakasin lattiat ja telkkarin päällysen ja ton peilin syvennyksen ja sohvanki siivosin hiuksistani. En muuten tajua miten mulla on edelleen hiuksia kun koko huone on niitä täynnä, lähes puolimetrisiä punaruskeablondiruskeita-karvoja. Mukavaa. Kuvitelkaas kuinka kivalta tuntuu, kun tuntee leuassa pienen kutituksen, rapsuttaa, tarttuu hiuskarvaan, vetää sitä ja yhtäkkiä tajuaakin että vähän nippasee lävärinreikään ? Se on hurmaava tunne, rakastan hiuksia korun ympärille kiertyneinä. En ees tajua miten ne siihen pääsee.


No kuitenkin. Pukeudunki näemmä mielenkiintosesti. Äitin farkkutakki, sukkahousut, iskän vanhoista farkuista leikatut shortsit, jotka rosvosin Roosan kaapista, ja musta toppi. Ja nää farkut saa mun perseen näyttämään kymmenhehtaariselta. Miks sitten käytän näitä jo toista päivää ? Koska nää on kivat. Iskä on ollu joskus samankokonen ku mä, aika järkyttävää ajatella. Okei, tiän et äiti ja iskä oli kumpiki hyvässä kunnossa sen reilut kuustoista vuotta sitten. Sit äiti pamahti paksuks ja ne lihos, ja nykyään kukaan meistä ei oo ihan kauheen hoikassa kunnossa, poikkeuksena Roosa, mut sehän ny on jo laskettavissa jätkäks nii ei lasketa sitä. Ja Elmeriki on hoikka.

Mut en nyt selitä siitä minkä kokosia meillä täällä ollaan, ketään ei kiinnosta. Tässä vähän kuvasatoa eiliseltä ja tältä päivältä, mä en pysty pitämään näppejäni erossa kamerasta ollessani täällä. Oikeesti, en tajua mikä siinä on. Ehkä mä haluan tallentaa tän vuoden mahdollisimman tarkasti, jotta sitten voin tarkastella kaikkia näitä kuvia sillon, ku en oo kotona. Jos mä nyt pääsen johonkin kolmesta ekasta vaihtoehdostani, Jäke, Kankaanpää, Jäke. Kaks nuoriso-ohjaajaa ja lastenohjaaja, toivotaan parasta. Haku alko tänään, me kai täytetään lomake äitin kanssa vähän myöhemmin, ei sillä nyt niin hirvee kiire kumminkaan ole.


Juurikasvu on kiva asia, eikö ookkin ? Hiukset ei oikeesti oo noin keltaset, ne on kunnolla vaaleet, ainaki siihen asti ku mun oma väri tulee esiin. Se on aika tumma, vaikkakin vaalee silti. Rusto voi hyvin, tarkotus ois ottaa sille toinen kaveriks tässä vuoden sisään, samaten toiseen korvaan ainaki yks. Uudet lasitki oon aikeissa hankkia, ainaki aurinkolasit. En oo muuten vielä tainnu ilmottaakaan täällä, että pääsin isoseks ! Mä oon menossa heti kesäloman ekalla viikolla Rajalaan riparille, odotan innolla. Kiva porukka ainaki isosia tulossa, toivon vaan et joku niistä perus ja Lassi pääsis mukaan, sit mun ekasta isosriparista tulee täydellinen.


Mun tuskin tarvii sanoa tästä mitään. Rakastan tätä kuvaa. ♥


Sain noi melkeen vuos sitten, rippilahjaks joltakulta. Kuivasin ne, nyt oon sitä mieltä et heitän meneen. Se vaan kerää pölyä ja sotkee paikat, ei ole kivaa, vaikka se onki edelleen kaunis.


Siinä näkyy pieni palanen yläkerran aulaa ja sitten Emman ja Roosan huone, vähän pimeänä tosin. Mä ravaan oman huoneen ja noien huoneen väliä jatkuvasti, sillekään en keksi selitystä. Mä vaan kaipaan ajoittain juttukaveria, jos se ei löydy tuolta, meen puhuun Elmerille, jonka huone on kaappien takana, mutta se yleensä heittää mut ulos muutamassa sekunnissa, ilkeä poika kun on. Ja otin siis julisteet pois eilen, sen takia seinät tyhjinä.


Pöytä. Tolta se näyttää yleensä aina, tosin kone on melkeen poikkeuksessa tuolin päällä. Mä en pahemmin istu tässä pöydän ääressä ollessani koneella, lattialla, sohvalla tai sängyllä on kivempaa. Ja telkkariakin katon noin kerran puolessa vuodessa, toi vehje rätisee, huutaa, kiljuu, ynisee, tekee mitä vaan tehdäkseen mut hulluks. Käytän sitä vaan sillon ku ärsyttää muut tai telkkarista tulee jotain, minkä haluun nähä mut mitä mun ei haluta näkevän. Reindeerspotting tulee keskiviikkona, siinä hyvä esimerkki siitä, mitä mä haluan katsoa, mutta mitä mun ei haluta katsoa.


Ja näin, tuskin siitäkään paljon kysymyksiä syntyy. Rockoon!-lehestä tommonen löyty, rakastan ♥ Ja nyt sain sen viimein seinälleki, oon koittanu laittaa sen jonneki muutaman viikon ajan tuloksetta.

Höm. Kesätöitä pitäs keksiä. Mä en vaan löydä mitään kiinnostavaa. Ja oon laiska, en mä oikeesti halua töihin kesällä. Mun kesäni on tarkotettu matkustamiseen, siihen että tapaan ihmisiä. Mut silti pitäs töitä tehä. Opettelen nopeesti soittamaan huilua ja tanssimaan samalla, sit maskeeraan itteni tunnistamattomaks ja meen Hämeenkadulle tanssimaan. Siinä vois tienata vähän, nään sellasia tyttöjä joka kesä keskustassa. Mä tykkään seurata niiden tanssia, ne ei kyllä ite soita, niillä on aina joku poika mukana soittamassa. Mä tavallaan ihailen niitä tyttöjä jotka uskaltaa tommoseen, hymyilen niille, vaikken annakaan rahaa. Antaisin, mut tyhjätaskuna on vähän paha antaa mitään.

Mut nyt pitää palata hommiin. Mun sänkyä ei kohta erota noien julisteiden alta, ja seinillä on sentään jo jonkin verran julisteita. 23 kappaletta, jos en täysin seonnut laskuissani, mikä on hyvin mahdollista. Oon sellanen matikkanero ettei toista samanlaista ole. Neljä matikankoetta tulossa tänä keväänä, meille tungettiin valtakunnallisen lisäks kaupungin määräyksestä tasokoe kaikille Tampereen ysiluokille. Tosi kivaa, mä vedän siitä nelosen. On se aika järkyttävää kattoo mun koetuloksia, esimerkiks enkusta tulee vaan kymppejä, sit matikassa vedän jo kutosella alkavia numeroita, viimesimmästä kokeesta sain sentään 7½. Mutta joo, mä en vaan tajua matikkaa, siinä se.

Olka ilmestynee tänne perjantaina. Mä oon taas hyppiny ilosena kukkaislapsena taloa ympäri, oon tyhjänny ja täyttäny tiskikoneen, pesukoneen kanssa sama, oon käyttäytyny sika hyvin ihan vaan sen takia et oon niin onnellinen. Mä vähän mietin et miten tää jatkuu, jos mä jo nyt oon revetä onnesta, niin mitä käy sit ku nään Olkan ? Sama Essin ja Oprin kanssa, mä en oo nähny niitä ikuisuuksiin. Venlaaki ikävöin järjettömästi, mä huomaan kerta toisensa jälkeen istuvani taas junassa ja talsivani Pasilassa laiturilta toiselle niinku syyskuussa. Aukku ja Anna on tavallaan eri asia, mä oon nähny niitä useemmin, Annanki tässä kuussa. Ja kuukausi sitten Aukun. Aika menee nopeesti.
 
Ja viikon päästä mä sekoan. Tulee vuosi täyteen. Vuosi täyteen keikasta. Vuosi täyteen siitä, ku kuulin oman nimeni ihmisten joukossa. Vuosi siitä, kun mä olin tajuamattani Oprin ja Olkan kanssa samassa vessassa, me tuijotettiin toisiamme. Vuosi siitä, kun Rautatieasemalla mä olin pyörtyä katsoessani, kun Anna asteli laitureille Lotan ja Saran kanssa. Vuosi siitä, kun mä yritin paniikissa etsiä Venlaa väkijoukosta. Vuosi siitä, kun mä ja Essi seistiin peräkanaa jonossa tajuamatta sitä. Vuosi siitä, kun mä makasin hiljaa hotellin sängyssä, kuuntelin Sunrise Avenueta ja itkin itseni uneen, mä en voinu kuunnella Billin laulua sinä yönä. En vaan voinut.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti