tiistai 22. helmikuuta 2011

Voi kilin vitut...

... Eiku siis vuohen varvas.

Meillä on tosi hauskat äikäntunnit, älkää ees kysykö. Ja ussantunti, mun luokka on täynnä rasisteja. Hirvee huuto koko nelkytviis minuuttia siitä miten paskoja ählämit, mannet ja muut on. Ja kun ei ne jätkät ymmärrä että romani on eri asia ku romanialainen, romanit on suomalainen vähemmistökansallisuus ja ne on suomalaisia, romanialaiset on mamuja. Yksinkertaisuudessaan näin, en ala nyt ottaan kantaa asiaan ku tiän et lopulta vaan itken ja revin hiuksia päästäni ku kukaan ei ymmärrä mitä mä ajattelen tästä asiasta. Kuten eräs viisaskin ikätoveri sanoi, "maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki istuttaisiin ringissä pellolla syömässä kukkia".

Jooh. Meikä alkaa tuunaan vaatteita oikeen urakalla. Katottiin Emman ja Roosan kanssa vähän vaatteita mitä saan korjailla ja muokkailla, tässä sit tulos. Kaks mekkoa, huivi, hame ja kaheksan paitaa. Ehkä niitä on enemmänkin, en mä pysyny kärryillä. Kuitenkin, mulla riittää tekemistä. Nää mekot pätkästään hameiks, toisessa on vähän isompi homma, mustaharmaavalkoruudullinen pallomekko kyseessä. Toinen on sellanen turkoosi normimekko, siitä vaan katkasen yhestä kohtaa nii saan just sellasen hameen minkä haluan. Paitoja värjäillään mustiks, yhteen vähän painetaan tietyn bändin logoa 8> Sit sen huivin pätkäsen yhestä kohtaa, se on siis sellanen rengashuivi, siitä tulee suht pitkä saali, saan sen kesäkäyttöön. Sit vähän muuta muokkailua muutamalle paidalle ja tsädäm, vaatekaappi uudistuu hetkessä.

Ideana koko tuunaushommallehan on se, et mä tarviin kipeästi uusia omanlaisiani vaatteita. Kesäleirille vaatetta, mullahan ei kesävaatteita oikeesti ole. En oo kesäihminen, kaveritki varmasti huomas kesällä et oli vähän peittävä vaatetus ku suojelen ihoani. Ja sit vapaalla yksinäni ja sisätiloissakin vielä mä olin lökärit ja huppari päällä, pelkään sitä aurinkoa tosissani ._. Ja sit ku kuitenki lähen vetään syksyllä johonkin ilmansuuntaan nii on se ny aikas tärkeetä et mulla on vaatetta viikon ajaks. Ja monipuolista sellasta, mä lähen kumminki mettään rämpimään jossain vaiheessa, porukassa tai yksin, mettät on kivoja.


Toi oli aika symppis kaveri, hyökkäs pusikosta kimppuun syksyllä. 8>

Nyt mä painun kuitenki suihkuun, morjensta ja hyvät jatkot kaikille. Mä palelen tän yön, Roosa unohti parvekkeen oven nerokkaasti puoleks tunniks auki... Ihanaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti