torstai 17. maaliskuuta 2011

How much can you handle?


Saatiin tänään ne ikuisuuksia sitten olleet maantiedonkokeet takas. Oon pettyny itteeni, vaan kasi. Siis onhan se hyvä numero, mut yleensä saan ysillä alkavia kyseisesti aineesta. Mutta no, ei paniikkia, korppikotka on silti antamassa mulle ysiä päättötodistukseen, sain sen tänään paperisena käteen. Viis kymppiä, kaks kasia, loput ysejä plus hyväksyttyjen kurssien merkinnät, niistä kun ei numeroita anneta. Mutta joo, hyvin menee.

Äiti on tässä iltapäivän karjunu kahelle nuorimmalle et tukkii sen turpansa ja on hiljaa, koska mä luen kokeisiin. Ruottinkoe huomenna, ei mee hyvin. Mä oon koko alkuviikon päntänny fysiikkaa eiliseen kokeeseen, kai se suunnilleen oman tason mukasesti meni. Toivon niin, se yhestoista tehtävä meni ihan perseelleen, mä en tajunnu sitä. Piti laskee paljonko Säästölän perheen on vähennettävä telkkarinkatseluaan, jotta niiden sähkölasku pysyy yhdestä lisäsaunomiskerrasta huolimatta samana. Mä en ymmärtäny sitä, ei vaan aivot riitä. Mun pää ei sovellu matikkaan.

Väsyttää. Mä en saa nukuttua viikonloppuna, tiedän sen jo nyt. Huomenna on se joku riparihöhlä, lähen sieltä varmaan yheksältä kotiin. Kone on auki yhteen asti, mä istun sen ääressä kirjottamassa masennuksesta tai itsemurhasta, riippuu vähän. En kuitenkaan voi pahemmin puhua kellekään, sen masennustutkielman täytyy olla valmis ensviikon torstaina, itsemurhahommelin palautus on 11.4. Tosi kivaa. Mä istuin tänään taas kolme tuntia aloillani bilsanluokassa, mä en saa sitä maakuntaesitelmää tehtyä tunnilla ja piste. Mä en kestä sitä hälinää ja härdelliä ympärillä, mä en kestä sitä etten käsitä sitä työtä kokonaisuutena, mä en ymmärrä mistä saan kaikki materiaalit ku ne kirjat on koko ajan käytössä ja vaikka mitä muuta. Teen sen kotona ja sillä selvä.

Iskä tuli viilaamaan mun ovea. Ja ruuvaamaan sitä jotenki. Se sanoo et talo elää, sen vuoks toi ovi ei nyt taho mennä kiinni kunnolla. Sen siitä saa ku talo on rakennettu puusta. Onhan ulkoseinät tiiltä, mut pääosin kaikki on puuta. Hyvät selitykset mullakin taas tosiaan.

Mä päätin muuten luvata itselleni ja muillekin sellaisen asian, että mä yritän olla viikossa vähintäänkin sen yhen tunnin ajan tavoitettavissa tästä koneen ääreltä. Ei tarvii tekstata eikä soitella perään, mä vaan olen tässä näin. Saa nähä miten tääki onnistuu, mä kun tunnetusti saan sitä vapaata aikaa väännettyä aina mahollisuuden tullen ..

Äh. Mun pitää nyt varmaan vaan napata toi kirja takas syliin. Kappaleet seiska ja kasi kokonaisuudessaan, ysistä konditionaali, kertaan sen ku ei se niin ihmeellinen ole. Ja sit verbi + prepositio, ei mulle tuottanut vaikeuksia opetella niitä, kertaan kanssa vaan. Sanastot mulle ne ongelma on, nyt tuli yksinkertasesti liian pitkiä sanoja. Arbetslivsorientering, kirjotinko edes oikein ? Tarkoittaa käytännön työelämäharjoittelua. Luojan kiitos tota ei taivuteta, purskahtaisin itkuun siinä vaiheessa. Hei, mulla on kympin ruotti teoriassa, mutta käytännössä se on sit ihan jotain muuta. Mä voin matkia kuulemaani ja lukea lukemani melko puhtaasti ja suomenruotsalaisesti, mut en mä ymmärrä jos joku alkaa puhua mulle ruottia ihan yllättäen enkä osaa vastata mitään järjellistä, meen paniikkiin.

Katotaan millon taas seuraavan kerran pääsen sepittämään jotakin. Nyt alko vaan ahistaa ja tuntua niin pahalta et oli pakko avata kone, sekoon pikkuhiljaa taas. Ja musta tulee ihan varmasti vielä tyhmempikin, ensviikon lauantaina kampaajalle ja jatketaan tätä alotettua. Ai niin muuten, joudun korvaan Roosalle sen Escape the Fate -paidan, koska ilmeisesti hukkasin sen. Tää on taas tätä, hukkasin sen ja yhen mustan hupparin, tykkäsinki siitä ihan sikana. Tuun hulluks, mä en tajua minne ne on voineet mennä ja se sapettaa. Mulla on muutenki ongelmia saada rahat riittään, koitetaan varmaan sit Roosan kaa mennä Ideaparkiin joku kerta tai sit suostutellaan iskä siihen et tilataan paita jostain, mä maksan sen sit kumminki.


Some days are weird. And I really mean it.

I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for ya baby
But you won't do the same

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti