torstai 21. huhtikuuta 2011

You can run away with me anytime you want.

Tulin justiinsa parvekkeelta, piti puhdistaa kynnet vanhoista lakoista. Oli meinaan pinkit lakat ja sitten mustalla olin kirjottanut niihin "VOY A SER L", espanjasta vapaasti suomennettuna tarkoittaa "minusta tulee L", ja tämän sitten ymmärtänevät ne jotka ovat Death Noteen tutustuneet... Kuitenkin, melkosen kylmä siellä edelleen on. Ja kauhee melu. Me siis asutaan laitakaupungilla, tai no, reilun kymmenen kilsan päässä Tampereen keskustasta, mutta autoja on hirveesti. Tää johtuu siitä, että tosta pohjoispuolelta, ainakin mun aivojen kompassin mukaan, menee yks iso tie, mistä en sen enempää sano mitään, en mä tässä nyt ala kamalasti osoitetietojani jakelemaan.

Joo. Tässä revin varmaan ton otsiksen irti, se on niin epätasanen. Oikean silmän päältä se on kääntynyt ärsyttävästi oikealle, mun hiukset kun on hiukkasen taipusat, ja sitten toi vasen puolisko roikkuu silmän päällä. Ei paljoa kun joudun laseja kerran käyttämään, mutta sen verran että ärsyttää. Muutenkin tänään ollut vähän kyrpiintynyt olo, juoksentelin mustissa johonkin viiteen asti, sitten päätin että noi mun räjähtäneet farkkuni yrittää palelluttaa mut, nii vaihoin ne ehjiin kauppareissun ajaksi. Pitkästä aikaa mulla oli ihan kivaa äitin kanssa kaupassa, pääosin sen vuoksi, että se kassan kortinlukija kiukutteli ja mä sain pakata rauhassa, ilman äitin kommentteja mun tyylistäni. Ja hintaa pelkästään Prisman ostoksille tuli 157 euroa ja hilut päälle, muistaakseni, ja sitten käytiin vielä toisessakin kaupassa ja kulutettiin kolmisenkymppiä. No, iso perhehän tässä ollaan, mutta vähän turhaa tuli tosiaan ostettua. Mun kuulokkeet, permanenttitussi ja ripsari ei kuulu tähän turhuuksien osioon, sen mä olen päättänyt, lihatuotteet oli turhia. Oma mielipide, mä hymähtelen täällä tolle ajatukselle.

No mutta. Huoneen siivosin tänään taas vaihteeksi, se meni aika nopeesti. Laitoin Best Of''n soimaan englanniksi ja ei se ehtinyt edes loppuun asti soimaan kun olin jo valmis. Pöydät ny on tommosessa iloisessa hässäkässä, mutta mä tykkään siitä. Ei kaiken pidä olla järjestettynä millin tarkasti, mun huoneessa täytyy näkyä elämää. Sen vuoks mä laitan noita vaatteita, laukkuja, vihkoja, lehtiä ja paperisilppua lojumaan ympäriinsä, tää on mun huone ja siinä eletään, ei tää ole mikään näyttelyesine puhtaasta ja neutraalista kauneudesta. Tää on hässäkkä, piste.

Ja sitten oikeen ilosia asioita. Essi on, tai ainakin on piakkoin, täällä Tampereella. Pitää kattoa nyt sitten että mitä tässä tulee tehtyä, haluan nähä sen, mutta se nyt riippuu monesta asiasta että saanko nähä sen. Ikävä on kova ja mä täällä olen hyppinyt ilosta ja melkein kiljunut, aioin kiljua parvekkeella, mutta lopulta totesin että en saa ääntäkään ulos kun oli niin kylmä, ja ne autot piti jo tarpeeksi melua. Iloisia uutisia jatketaan Oprilla, mä nään senkin taas reilun viikon päästä. Ja loppujen lopuks sain ne loput pääsykutsut, nuoriso-ohjaaja ja lastenohjaaja, ja koska ne on samassa oppilaitoksessa ja valintakokeet on täysin samanlaiset, mä osallistun vain nuva-kokeeseen (suoraan sanottuna nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan valintakoe) joka pidetään kymmenes toukokuuta. Jännittää vähän, enimmäkseen junamatka, koska mun pitää lähteä kotoa joskus ennen neljältä aamulla. Siitä tosin ei olla vielä ihan varmoja, äiti lupas että puhutaan siitä vielä ja järjestellään sitä.

Sellasta mä tänään selittelen. Nyt mun pitänee laittaa kone kiinni ja alkaa säätää kaikkea muuta. Teen läksyt nyt loppuun, sitten muokkaan ton kassin, päätin että kirjotan siihen niin monen hyvän bändin nimen ku vaan keksin, saa nähdä millanen on lopputulos. Oikeastaan mua pelottaa tehä silleen, koska pelkään pilaavani hyvän kassin, mutta ei mahda mitään, nyt tehdään se mitä varten ton tussin ostin. Sitten voisin vähän lukea, yks kirja kesken ja vähän mangaa päälle, plus yks random-anime, lainasin vaan ku oli eilen tylsää kirjastossa sen jälkeen, kun olin tehnyt espanjan ja kemian läksyt ja lukenut bilsan koealueen jo kerran, enkä todellakaan lukenut sitä kuin sen kaksi viikkoa etuajassa juu... Kun mulle meinataan kymppiä nii mähän hommaan sen, mä en luovuta. Kymppi bilsasta päättötodistuksessa ei kuulosta ollenkaan pahalta.

Sanonpahan vielä, että nyt kun sain tän Danger Daysin viimein ladattua, pitää kyllä ostaa se levy sitten synttärien jälkeen kun on rahaa, mun pää on sekasin sen kuuntelemisesta. Cinema Bizarrea oon vähän pystynyt kuuntelemaan, ja vähän Tokio Hotelia, mutta siinä tää mun tän viikon soittolistani sit onkin. Danger Days, Final Attraction (joka sekin täytyy ostaa levynä!), Best Of ja Zimmer 483. En sit muista muuta kuunnelleeni, mielenkiintosta. Ei kun hei, Automatic Loveletteriä kuuntelin eilen, kirjastossa ja matkalla sinne. Ihanaa musaa täynnä koko viikko, se piristää mukavasti mieltä ja helpottaa oloa, vaikka vatsassa lepattelisi millainen määrä perhosia kirjeiden, valtakunnallisten, pelon, jännityksen ja odotuksen vuoksi. Nyt Olka varmaan jo odottaa mua jeesustelemaan, että siirryn tästä kännykän luokse, ennen kuin käy huonosti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti