keskiviikko 11. toukokuuta 2011

Take it or leave it.

Tässä hyvin pikaisesti päätin jotain selostaa, kun kerran lattialle koneen viereen istahdin. Avasin tän vehkeen ensimmäistä kertaa tällä viikolla, jännää. ._. Maanantaiaamuna en uskaltanut istua koneen äärelle ja eilisiltana mä tarvitsin suihkua niin kipeästi etten edes harkinnut konetta.

Mutta nii, kait ne pääsykokeet meni ihan hyvin. Mua jännitti aika pahastikin siinä välillä, mut loppujen lopuks olin aika rento. Koeosuus meni mukavasti, opettajan haastattelussa olin aika suora ja psykologin haastattelu meni samalla lailla. Tässä sitten odotetaan kesäkuun kuudenteentoista, sen aamun istun koneella ja päivitän viittätuhatta sivua kun yritän selvittää pääsinkö jonnekin.

Huomenna terveystiedon esitelmä ja cooper heti putkeen. Apua. APUA. Iskee paniikki. Ei noi esitelmät niin pahoja oikeasti ole, mutta mä en pysty vetään mitään luokan edessä yksin. Mä tärisen, alan varmaankin itkeä ja sitten pyörryn, koska mä en varmastikaan saa syötyä hermostukseltani. Cooper menee persiilleen ihan varmasti, en oo reenannu siihen kahteen viikkoon ollenkaan, ja sit Roosa tulee vielä juoksemaan sen meiän kaa. Että jes, mikäs siinä. Ope saa taas verrata meitä oikeen olan takaa. Minkä mä sille mahdan, että painan vähintäänki kymmenen kiloa enemmän ku siskoni, oon laiska, läski ja epäurheilullinen. Mä oon tosissani varma siitä, että sit ku saan pysähtyä ja meen siihen maahan makaamaan alan itkeä. Toivottavasti sillon sataa, sit voin sanoo et allergiat, joita tosin ei oo todistettu mut joista oon varma, koska silmät vuotaa ja nenä kanssa, aiheuttaa itkun ja sade kanssa.

Niih. Kusin bilsan kokeen. Korppikotka se ei vaan osaa laittaa paperiin sellasta kuvaa jota se ei itse olis piirtäny. Toivottavasti numero sit ees alkaa ysillä, sit on pieni, melkeen olematon mahdollisuus siihen kymppiin. Ja ylihuomenna on viimenen koe, fysiikka. Oon koittanu lukee, eiköhän siitä jotain tule. Energialaskut, tasapaino ja tämmöset ei oo niin kovin vaikeita, varsinkaan sähköopin jälkeen. Kaavojaki on vaan muutama.

Ja sain muuten espanjankokeesta ysin, todistukseen tulee sama numero. Hyvin meni siis. Ensviikolla testataan kuuntelukoetta, se ei vaikuta numeroon, mutta ope haluaa tietää miten hyvin me ymmärretään puhuttua espanjaa. Ja sit maanantaina alkaa japani. Hermostuttaa sekin vielä, haluun siitä kurssista hyvän. Haluan oppia ja olla kunnolla tunneilla, toivottavasti onnistun.

Joo. Ehkä mä nyt pikkuhiljaa kömmin ylös ja sänkyyn. Pakkaan kyl ensin ja vähän kattelen vaatteita. Kait sitä pitää sit laittaa haaremit jalkaan aamulla... Inhottavaa, mä en oo aikoihin mennyt kouluun lökäreissä tai haaremeissa tai vastaavissa. Aina ollu farkut tai sukkahousut jalassa. Yleensä kummatki. Olen outo juu. No, katotaan miten järkyttävässä kunnossa mun sääret on aamulla. Yks arpi löytyy, muutama rupi ku ihottuma on ihana asia, sit kaikkee hyvin jännää. Joo morjens mun selityksiä.

Ainiihei, tää vielä. Fransmanni piti meiän ruottintunnin. Sellane jännä sijainen, mukava tyyppi, nauretaan sille aina. Oli kyl tunti taas tosiaan semmonen et nauran edelleen. Tää teksti ilmesty taululle, mä sit nopeesti kopioin sen vihkoon etten koskaan pääsis unohtaan sitä. 8D Fransmanni siis on suorittanu vaan pakollisen virkaruotsin, eikä osaa sitä kunnolla, että tässäki on virheitä.

"Finländare njutar av snus utomlands men inte inomhus. Han förbättrar sin språkkunskap eftersom Finland är skitland. Darför fyller han en blankett. Då åker han iväg."

Suomeksi siis "Suomalaiset nauttivat nuuskasta ulkomailla mutta eivät sisällä. Hän parantaa kielitaitoaan koska Suomi on paskamaa. Siksi hän täyttää lomakkeen. Sitten hän lähtee matkaan." Ihmiset huuteli Fransmannille mitä pitää kirjottaa ja tässä tulos. Ja se lupas et seuraavalla kerralla ku se sit tietää tulevansa meille sijaiseks me piirretään jotain. On se hieno mies, anto mun puhua espanjaakin ruottintunnilla. 8>

The Jetset Life is Gonna Kill You. Oon rakastunu tähän biisiin. Laulan sitä koko ajan, maanantaina hoilasin sitä junassa, sen jälkeen oikeastaan koko ajan. Ongelmallista, tungen itelleni kohta kapulan suuhun.

Selittelen taas joskus. Öitä vaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti